Tècniques de creativitat II

De un lapsus pot nàixer una història. Es poden aprofitar les errades dels xiquets/es del tipus: ortogràfic (Pacito), de pronunciació (pitola) i d' assimilació de l’objecte amb l’acció (pastillita-masteguita). 
Així es podria demanar que proposen objectes que donen lloc a l’error i veure quines noves utilitats inventades tenen.

Els contes també serveixen als infants per a desenvolupar la seua capacitat lògica. Per exemple, “L’aneguet lleig” és una història d’un element que està dins d’un grup equivocat, quan en realitat perteneix a un altre grup.

Se trien figures i imatges de diferents revistes i es peguen en cartolines. Es van traient les cartolines i inventant una història tomant com a marc de referència la imatge de la cartolina. Cada imatge es relacionarà amb la precedent i així es crea una història.
A més, cada infant pot anar il·lustrant l’episodi narrat (amb un dibuix o collage) i obtindrem, a més de la història, un panel il·lustrat per tots.

La possibilitat més senzilla d’inventar històries còmiques naix de l’error. Per als petits, les primeres històries seran gestuals (ex. ficar-se les sabates en les mans). Un exemple seria el conte del gos que no sap lladrar i creu que li pot ensenyar un gat i li ensenya a maular, una vaca a mugir...
Una altra possibilitat seria crear personatges equivocats amb noms sense sentit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada