Des de la nostra humil opinió observem la existència d’ una sèrie de
contradiccions en les metodologies d’ensenyament i aprenentatge de la
literatura en les escoles, anem a exposar-vos-les a continuació i ens agradaria
saber la vostra opinió al respecte:
En l’objecte d’aprenentatge podríem parlar d’un conflicte entre les dues
finalitats generals d’aquesta matèria:
a)
Fomentar
l’afició per la lectura.
b)
Desenvolupar
la competència literària.
Pel que fa al professorat, persisteix un conjunt de pràctiques pedagògiques
que responen a una disparitat de criteris:
a)
Explicació
de la història literària.
b)
Pràctica
del comentari de text.
c)
Anàlisi
formal i/o genèric.
d)
Activitats
lúdiques i/o creatives.
I, per últim, l’alumnat també percebeix la contradicció existent entre:
La possibilitat de gaudir amb l’obra literària i la recerca del plaer
estètic com a acte de lliure elecció, i la preescripció d’unes lectures
obligatòries i la transmissió de coneixements sobre literatura.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada