Situació actual de l'educació literària



Des de la nostra humil opinió observem la existència d’ una sèrie de contradiccions en les metodologies d’ensenyament i aprenentatge de la literatura en les escoles, anem a exposar-vos-les a continuació i ens agradaria saber la vostra opinió al respecte:

En l’objecte d’aprenentatge podríem parlar d’un conflicte entre les dues finalitats generals d’aquesta matèria:
a)      Fomentar l’afició per la lectura.
b)      Desenvolupar la competència literària.

Pel que fa al professorat, persisteix un conjunt de pràctiques pedagògiques que responen a una disparitat de criteris:
a)      Explicació de la història literària.
b)      Pràctica del comentari de text.
c)       Anàlisi formal i/o genèric.
d)      Activitats lúdiques i/o creatives.

I, per últim, l’alumnat també percebeix  la contradicció existent entre:
La possibilitat de gaudir amb l’obra literària i la recerca del plaer estètic com a acte de lliure elecció, i la preescripció d’unes lectures obligatòries i la transmissió de coneixements sobre literatura.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada