L'activitat que vos
anem a presentar consisteix en una sèrie d’elements que serveixen de guia per a
escriure un conte, és a dir, donar les pautes bàsiques per no perdre el fil
argumental.
Es tracta d’enfilar
els elements prèviament seleccionats tot mantenint l’estructura que garanteix
la coherència del conte.
Procediment didàctic:
1. Proposem l’esquema
dels punts bàsics que constitueixen l’estructura del conte.
- Qui pot ser l'heroi/heroïna de la història?
- Què pot desitjar, o què li pot faltar per a ser feliç?
- Qui aconsella o ajuda a l'heri/heroïna?
- Com marxa cap a l'aventura?
- Qui troba pel camí?
- Quines proves o obstacles troba pel camí?
- On arriba a la fi del seu viatge?
- Allí hi viu el seu adversari. Com és?
- Primer, l'heri/heroïna és vençut? Com?
- Com l'ajuda el seu amic/a?
- Expliqueu com l'heroi/heroïna s'enfronta de nou al seu enemic, però ara el venç i s'apodera d'allò que havia anat a buscar.
- Final de la història explicada lliurement.
2. Completar cada
apartat amb diferents respostes per tal de tindre una àmplia varietat d’opcions
entre les que poder triar després.
3. Triar l’opció que s’estime
més entre totes les possibilitats que s’han recollit en cada apartat.
4. A partir d’aquesta
selecció es redactarà el conte.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada